Klimat
01
Nowy moduł paliwowy Toyoty
Toyota Motor Corporation opracowała produkt, który łączy ogniwa paliwowe (FC) w kompaktowy moduł i planuje rozpocząć jego sprzedaż już wiosną 2021 roku. Moduł będzie mógł być z łatwością wykorzystany przez firmy opracowujące i produkujące produkty oparte na technologii ogniw paliwowych o bardzo szerokim zastosowaniu, w tym w pojazdach mobilnych, takich jak ciężarówki, autobusy, pociągi i statki, a także w generatorach stacjonarnych.
Toyota zauważyła, że w ostatnich latach wiele krajów i regionów przyjęło strategie dotyczące wykorzystania wodoru a wiele przedsiębiorstw już wchodzi na ten rynek. W rezultacie rośnie w zapotrzebowanie na same technologie wodorowe i ogniwa paliwowe, tym samym wzmacniając promocję wykorzystania wodoru.
Toyota podejmuje różne inicjatywy zmierzające do stworzenia społeczeństwa wodorowego, takie jak sprzedaż pojazdów FCEV "Mirai" i autobusów FCEV "SORA", sprzedaż systemów FC firmom produkującym pojazdy FCEV, a także zezwalanie na nieodpłatne korzystanie z licencji patentowych związanych z pojazdami FCEV. Dzięki tym doświadczeniom firma dowiedziała się, że wiele firm zajmujących się produktami FC z różnych branż poszukuje systemów FC, które można łatwo zaadaptować do ich własnych produktów.
W odpowiedzi na te potrzeby Toyota opracowała produkt, który łączy w jednym kompaktowym module poszczególne produkty związane z systemem FC drugiej generacji Toyoty Mirai o zwiększonej wydajności, takie jak stos FC, a także komponenty odpowiedzialne za dostarczanie powietrza, wodoru, chłodzenie i sterowanie zasilaniem. Nowy moduł jest dostępny w czterech modelach - typ pionowy (typ I) i typ poziomy (typ II), o mocy znamionowej 60 kW lub 80 kW.